Co obniża cholesterol?

Zmiany w sposobie, w jaki produkujemy żywność stały się niestety również i jednym z powodów rosnącej liczby zachorowań na różnego rodzaju choroby cywilizacyjne. Za rozwój wielu z nich winą obarcza się nie tylko spożywanie wysoko przetworzonej i niezwykle ubogiej w błonnik żywności, ale przede wszystkim spożywanie pokarmów zawierających bardzo wiele cukrów  i przede wszystkim tłuszczy.

Skąd się biorą kamienie kałowe? Nieodpowiednia dieta bardzo często prowadzi do wzrostu poziomu stężenia cholesterolu we krwi, co może prowadzić z czasem do zmian miażdżycowych oraz do zaburzenia pracy całego układu krwionośnego. Na pewno więc warto jest przyjrzeć się bliżej produktom żywnościowym pod kątem ich wpływu na nasze zdrowie. Powinniśmy wiedzieć, co obniża cholesterol, a jakich produktów raczej powinniśmy unikać, jeśli chcemy zadbać o swój profil lipidowy.


Najlepszym sposobem na obniżenie stężenia tzw. złego cholesterolu jest po prostu zmiana nawyków żywieniowych, które szczegółowo są opisane tutaj – http://gastryczne.pl/artykuly/dieta-oczyszczajaca-organizm/. Najważniejsza zmiana, która może jednocześnie przynieść nam w dłuższej perspektywie najwięcej korzyści zdrowotnych, to z pewnością wyeliminowanie z diety tłuszczy pochodzenia zwierzęcego. Zamiast nich, powinniśmy spożywać produkty roślinne, w szczególności te zawierające nienasycone kwasy tłuszczowe, co obniża cholesterol i w dużej mierze pomaga utrzymać jego stężenie we krwi na właściwym poziomie.

Warto również włączyć do diety ryby, szczególnie ryby morskie, które są uważane za doskonałe źródło kwasów Omega-3. Obok tego bardzo dobre właściwości mają oleje roślinne, zwłaszcza oliwa z oliwek oraz olej rzepakowy. Na poziom cholesterolu możemy również wpływać jedząc dużo produktów bogatych w błonnik, który pomaga regulować poziom cholesterolu. Najlepszym i w pełni naturalnym źródłem błonnika są oczywiście warzywa i owoce. Można oczywiście stosować również różnego rodzaju preparaty i suplementy zawierające kompozycje nasion i roślin szczególnie bogatych we włókno pokarmowe. Obok zmiany diety powinniśmy również zadbać o regularną aktywność fizyczną – ruch w połączeniu z odpowiednią dietą skuteczniej pomoże zbić cholesterol.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

+ 54 = 64