Domowe sposoby na chrapanie

Nasilające się problemy z chrapaniem sprawiają, że zaczynamy szukać medycznych przyczyn problemu i dokładniej analizować stan swego zdrowia. Styl życia, nadwaga, budowa nosa – wszystkie te czynniki staramy się brać pod uwagę. Często jednak zapominamy o tym, co może stanowić główne źródło problemów. Jest nim nasza sypialnia. Jak pozbyć się chrapania dzięki wprowadzeniu kilku zmian w tym pomieszczeniu?

Idealna sypialnia – dlaczego jest tak ważna dla naszego zdrowia?

Każdy z nas doskonale wie, jak ważny dla naszego zdrowia jest głęboki i spokojny sen. Jeśli chcemy się nim cieszyć, musimy urządzić idealną sypialnię. Brak problemów ze światłem i hałasami dochodzącymi z ulicy, wygodny materac – oto kwestie bardzo ważne dla każdego, kto chce spokojnie przespać całą noc. Nie możemy jednak zapominać o tym, że odpowiednio urządzona sypialnia to najlepszy domowy sposób na chrapanie. O czym powinniśmy pamiętać?

Zadbajmy o pozycję, jaką przybieramy w trakcie snu

Pozycja, jaką przybieramy w trakcie snu, często okazuje się główną przyczyną problemów z chrapaniem. Z badań wynika, że najwięcej problemów z chrapaniem mają osoby śpiące w pozycji na wznak. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zatem spanie na brzuchu lub na boku. Warto też pamiętać o roli poduszki. Jej odpowiedni wybór to kolejny ważny krok w walce z chrapaniem. Poważnym błędem jest sięganie po grube i puszyste poduchy, które unoszą naszą głowę. Znacznie lepsze będą poduszki płaskie, na których można spokojnie ułożyć głowę bez narażania się na taki problem, jakim jest zwężenie się dróg oddechowych.


Powietrze w sypialni – o czym warto pamiętać?

Domowe sposoby na chrapanie, które przynoszą wiele wspaniałych rezultatów, są też związane z powietrzem znajdującym się w tym pomieszczeniu. Wiadomo, że wietrzenie sypialni przed snem pomaga w spokojnym przesypianiu nocy, jednak osoby mające problemy z chrapaniem muszą najwięcej uwagi poświęcić temperaturze powietrza oraz utrzymującej się w takim pomieszczeniu wilgotności. Jeśli chodzi o wilgotność, to idealnym rozwiązaniem jest utrzymanie jej na poziomie 40-60%. A co z temperaturą? Tu najlepsze efekty przynosi temperatura wynosząca 18-21 stopni Celsjusza.

A przed snem…

Odpowiednio urządzona sypialnia może nam pomagać w walce z chrapaniem. Musimy jednak pamiętać, żeby unikać tych czynników, które nasilają problemy z oddychaniem w nocy. Ruch na świeżym powietrzu, zdrowa dieta oraz unikanie takich używek, jak nikotyna oraz alkohol – oto kolejne ważne kwestie, o których warto pamiętać. Dzięki temu nie tylko pozbędziemy się uciążliwych problemów z chrapaniem, ale i poprawimy stan swego zdrowia.

Walka z chrapaniem nie musi być trudna. Jeśli zadbamy o to, by prowadzić zdrowy styl życia i zapewnić sobie odpowiednie warunki do spania, możemy osiągnąć wiele wspaniałych rezultatów.

One reply

  1. Fazi pisze:

    Domowe sposoby na chrapanie trzeba podzielić na dwie sprawy. Bo jednym problemem jest chrapanie dla osób, które śpią i chrapią, a inna rzecz to przeszkadzanie swoim chrapaniem domownikom. Trzeba to zawsze dobrze wyważyć. Jak ktoś zasypia to pomaga gwizdani mu gdy zaczyna chrapać, na mojego dziadka to zawsze działało i już przez całą noc nie chrapał (albo nie słyszałem).

Pozostaw odpowiedź Fazi Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 − 12 =